Det här gjorde jag för ett år sedan...

Vi vaknade vid 7.00 och låg och småpratade lite innan morgonbestyren började... Det skulle duschas, ben skulle rakas, ansikten skulle rengöras å smörjas... Till 9.00 gick vi ner och åt frukost. Flingor och mjölk, rostat bröd med smör och marmelad, och thé! Helt ok, vi var ju inte hungriga i alla fall.

Efter frukosten var det bara att hänga kameran på magen... här skulle turistas! Först gick vi till Sainsburys för att handla lite dricka å frukt å lite godis för att klara dagen! På den affären hade dom självscaning... man skötte allt själv...

Sen tog vi en taxi (en sån där svart, klassisk sak) och åkte till Madame Tassauds! Vi hade tur, vi behövde nog bara köa i 20 minuter, men vad gjorde det? Man fick ju träffa Brad Pitt, Hugh Grant, Will Smith, John Wayne, Jamie Oliwer och en massa presidenter... Hehe..

Det ingick oxå en tur i The Chamber- Live! Serial Killers. Det var typ som ett skräckhus. Jag och Tessan gick igenom, dom andra vågade inte. Men det var inte sååå läskigt, vi gick mest och skrattade! Efter det fick vi alla åka taxibilar (på räls) genom "Spirit of London". Det var som en färd genom Londons Historia. Sen var vi klara med Madame Tassauds!

Vi gick ut och köpte en hopp-on, hopp-off bussbiljett, och så hoppade vi på en dubbeldäckare. Naturligtvis skulle vi sitta längst fram, längst upp! Först hade vi tänkt att vi skulle åka ett varv, och sen kliva av och på de ställen vi tyckte verkade intressanta, men när vi hade sett Big Ben 17 gånger och åkte över 38 broar och bara kommit till Buckingham Palace var vå sååå kalla och hungriga att vi var tvugna att kliva av innan vi skulle frysa fast där. Vi hittade en lite italiensk restaurang.

Efter en välbehövlig lunch gav vi oss ner i tunnelbanan för att ta oss till Harrod´s. Vi delade upp oss och skulle träffas igen om en timme. Vi upptäckte rätt snabbt ett en timme räcker inte för att ens bara gå igenom varje våninng utan att titta på något... Det är rätt stort... Vi möttes upp sen allihopa och hamnade i "the gift shop". Där inhandlades det en nalle :)

Efter Harrod´s var det dags att ge sig ut på en liten flygtur... När vi köpte biljetterna till Madame Tassauds så ingick det en tur i London Eye. Det blev tunnelbana igen. När vi kom dit var det bara att börja köa för att lösa in biljetten, sen fick vi köa igen till själva London Eye. Det är riktigt högt! 132 meter tyckte jag det var någon som sa... En flygtur tog 20 minuter och det var riktigt häftigt!!! Man såg i princip hela London!

Efter den flygturen var det dags att bege sig hemåt, vi var trötta i fötterna och hungriga! Vi köpte med oss lite ost å bröd å chips å dipp till hotellet och satte oss på vårt rum och åt det och snackade lite skit! Sen blev det en tidig sänggång denna kväll med... Man blir trött av att leka turist!

Kram!

Jag var alltså i London...
Åååå vad vill ut och resa igen... behöver inte vara långt...
Det är ju känslan av att bara komma bort jag är ute efter...
Får se när man packar väska nästa gång...