Bloggtorka?

Kanske lite då...

Men jag har haft ganska fullt upp den senaste tiden!

Förra veckan började jag ju jobba.
I fredags flyttade jag ur lägenheten i Luthagen, kunde ju ha valt en bättre dag...
Att bära möbler och kartonger när sommaren är som varmast är ingen hit...
Flyttlasset gick till Östhammar, det är här jag kommer bo tills MIN lägenhet är färdigrenoverad.
Louise hänge med ut till Östhammar, på kvällen satt vi på altanen tillsammans med mina föräldrar, käkade grillat och spelade Geni.

Lördagen var en spännande dag, inte minst för nerverna...Vi skulle åka ut till Gräsö (till Louises pappas stuga) och sola och bada lite, väl i Öregrund blir vi påkörda med bilen av en 92-årig tant... Som tur var blev ingen skadad! Bilen fick sig lite repor och bucklor men annars var det smärtfritt! Men kan ju inte påstå att det var speciellt kul att bli påkörd...
När allt pappersarbete var avklarat åkte vi vidare mot färjan och vi fick börja köa vid SYSTEMET!!! Helt sjukt...
Men det gick rätt fort att komma fram ändå, efter lite trassel i färjekön med bilar framför som inte startade och bilar bakom som körde om kom vi på färjan som sista bil! Vi åt lunch, solade och badade för att sen bege oss hemåt mot ännu en kväll på altanen med frågespel!

Söndagen... började lugnt, vi gjorde typ ingenting. Åkte till Uppsala på eftermiddagen, Jenni mötte upp efter jobbet och vi skulle grilla! Men det gick inte som vi ville... Engångsgrillen vi hade köpt ville inte riktigt ta fyr, det blev aldrig någon glöd, slutade med att vi fick steka köttet i stället...

Nu är en ny jobbvecka igång igen! På torsdag får jag tillgång till lägenheten :)
På torsdag ska även frisören få sätta saxen i håret...

Närmast på schemat: plocka ur bilen efter gårdagens urstädning av lägenhet... sen ta bussen till Uppsala och gå till jobbet...

Kommentera här: