Ibland har man tur...

Igår när jag kom tillbaka upptäckte jag att jag hade glömt ett papper hemma i Östhammar.
Ett papper med pinkod till det mobila bredband jag har fått låna utav min mormor...
Tänkte att jag skulle vara kontaktbar även nästkommande 2 veckor då jag befinner mig i Kungshamn!

Letade igenom hela min packning, pappret fanns inte med, ringde min moster som fick åka hem till mina föräldrar, som är på semester, och kolla efter pappret där jag trodde att det kunde vara, nej hon hittade det inte...

Insåg att det enda som fanns att göra var att sätta sig på bussen till Östhammar idag på morgonen för att själv åka hem och hämta pappret. Precis när jag står och ska tvätta ansiktet får jag en snilleblixt! Jag testar att ringa hem, farfar brukar åka och släppa ut katten vid den här tiden, och BINGO! Han var där, och kunde leta efter pappret, som jag hade kommit på kunde finnas i pappas bil! Pappret fanns där och jag kunde få de koder som behövdes för att kunna få igång det mobila bredbandet!

Så, nu kan jag ha kontakt med omvärlden + att jag slapp åka fram och tillbaka till Östhammar!

Kan ju bara konstatera än en gång att det straffar sig att vara glömsk...

Kommentarer:

1 moster:

Du har tur du! Betalar han räkningen oxå!?

2 Carola:

Härligt att höra att det är fler som är slarviga med tur=)!! Roligt att ses idag! Kram

Kommentera här: