Pannkakor!

Nu har det varit stiltje länge nog på den här bloggen...
Har inte slutat laga mat, men tappade lite ork att lägga upp recept när jag var mitt uppe i lägenhetsköp och försäljning. Dessutom har jag glömt min batteriladdare till kameran i Östhammar så jag kan inte dokumentera mina verk ;)

Börjar lite lätt att lägga upp mitt favoritrecept på pannkakor!

4 port.
3 dl mjöl
6 dl mjölk
3 ägg
1 tsk salt
1 msk socker

Vispa ihop mjöl och hälften av mjölken till en slät smet, tillsätt sedan resten av mjölken, äggen, salt och socker.
Smeten kan med fördel stå i kylen ca 30 min och svälla lite.
Grädda tunna pannkakor i stekpanna!
Jag brukar hälla upp smeten i stekpannan med hjälp av ett decilitermått, då vet jag varje gång hur mycket smet jag behöver för varje pannkaka (har krävts några gräddningar för att måtta upp rätt mängd) och dom slipper bli olika tjocka!

Vad är ditt favorittillbehör till pankakan?

Kommentera här: