Hallon- och chokladmuffins!

Slog till och bakade lite muffins idag! Ett recept som jag har haft legat i min "Att testa"-mapp ett tag. Hallon- och choklad (som för övrigt är en oslagbar kombination) muffins!

Blev riktigt mumsiga!

Receptet hittade jag på Dagens Muffins men jag har ändrat om det lite!

Hallon- och chokladmuffins

Muffinsplåt; 24 st.

150 g margarin
2 dl socker
2 ägg
3 1/2 dl vetemjöl
4 msk kakao
1 msk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
2 dl mjölk
50 g hackad mörk choklad
50 g hackad vit choklad
2-3 dl hallon

Sätt ugnen på 175°C.
Vispa margarinet och sockret poröst.
Tillsätt äggen.
Blanda de torra ingredienserna i en bunke.
Tillsätt de torra ingredienserna följt av mjölken i äggblandningen.
Häll därefter i den hackade chokladen och hallonen, och rör så att de blir jämt fördelade i smeten.
Häll upp smeten i formar och grädda muffinsen i ca 15-20 min.
Prova med en sticka så att dom precis är torra inuti, då är dom klara!

Kommentera här: