Ibland brister det...

Ibland kommer tårarna, det gjorde dom idag...

Har haft mycket på jobbet idag, eller det är väl egentligen mycket på jobbet varje dag, men idag tror jag att alla hade fullt upp. Inte nog med att det är mycket på jobbet, jag har dessutom inte fått veta om jag får semester första veckan i juni när jag ska till Kreta med 2 st kompisar. Resan är bokad och betald, jag ansökte om semester i februari och får bara till svar att jag måste vänta tills schemat är klart innan dom kan bevilja min semester, OM dom kan bevilja den... Kul!?

Kommer hem och är trött och hungrig, tar en macka för att stilla den värsta hungern och vilar lite på soffan och funderar på vad det ska bli till middag; Våfflor! Köpte ett paket häromdagen, gör i ordning smet och börjar grädda. Sämsta smeten ever! Köp inte Kungsörnens Kejsarvåfflor!

Rätt vad det är blir det kolsvart här hemma, fattar vad det är, det har hänt förr i 2 andra lägenheter när jag har gräddat våfflor, proppen har gått... Och där går proppen även för mig och tårarna rinner... Att fixa tillbaka elen var ju inga problem, men våfflorna blev ju bara skit... Jag spolar bort skitsmeten, stänger av våffeljärnet och sätter mig och tjurar...

Nu står Niklas och steker falukorv och makaroner till mig, han är iaf toppen när allt annat är skit!

Kommentarer:

1 Anonym:

ja visst är det tufft ibland.....Vissa dagar är värre än andra å ibland rinner det som sagt över... hoppas du iaf får en bra kväll och håller tummarna för att du får din önskade semester. KRAM

2 Anonym:

Hej! Hoppas det är bättre idag! Har man inte fått veta 2 mån innan semestern hur det blir så har man enl lag rätt att ta den då när man vill,dom kan inte neka då! Fast får man inte när man vill ha så är det ju skitsamma men ändå, på mitt jobb så brukar man inte få veta så lång tid i förväg men det brukar ju för det mesta lösa sig!? Annars kanske det är någon som kan byta eller nåt med dig. Hoppas det löser sig! Kram din moster

Kommentera här: