Mat.

Mat kan man diskutera i all oändlighet. Vad som är rätt och fel, bra och dåligt, onyttigt och nyttigt...
Personligen tror jag på att äta på det sätt som du själv mår bra utav. Själv försöker jag undvika allt för mycket ris, pasta, potatis och bröd.

Jag är inte stenhård, så visst, det slinker ner lite sånt ibland, men då har jag valt det själv. I början var det för att gå ner i vikt men efterhand märkte jag att min mage mådde mycket bättre. Den mullrade inte lika mycket, jag blev inte lika uppsvälld och jag hade inte ont i magen, som jag kunde få ibland.

Jag unnar mig godsaker på helgerna. Jag tror inte på att förbjuda mig själv saker, det finns en del saker man inte vill ge upp ;)

Igår på vår lilla shoppingrunda blev det först Burger King till lunch, en fika i Täby och pizza till middag... Kan inte påstå att jag mådde så bra på kvällen...

Men, det jag vill komma till är att äta nyttigare ute är ofta lite dyrare enl min erfarenhet. Idag var vi ner på stan och där tog vi en lunch. Vi valde sallad, sådan där man väljer ingredienser själv. 2 sallader och 2 mineralvatten gick på 250 kronor. Gårdagens Burger King-besök kostade 134 kronor för 2... Jag förstår att många väljer det billigare alternativet.

Idag till middag fick det faktiskt bli klassisk husmanskost till middag! Söndagsstek! Bra mycket godare än både sallad och Burger King!


Kommentera här: