Tungt.

Just nu är det lite tungt att gå till jobbet. Jag vet att jag inte är ensam om att tycka det.

För det första är det sjukperioder. Alla verkar bli sjuka nu. Det gör att det blir manfall på jobbet. Cheferna tar in timmisar. Timmisar som knappt hittar runt på avdelningen och knappt kan göra jobbet utan att man säger åt dom exakt vad dom ska göra.

För det andra så har vi väldigt många nya sjuksköterskor på min avdelning. Vilket gör att jag som är en av dom som varit där längst får svara på väldigt mycket frågor. Ta det inte fel, jag tycker det är kul för det får även mig att tänka till lite extra, men i längden blir det rätt påfrestande att hela tiden bli avbruten i det man gör.

För det tredje är det patienterna. Sen den 9 januari blev vi en ortogeriatrisk avdelning. Det blev inte riktigt som vi alla hade tänkt oss. Plötsligt åkade vårdtiderna. Vi har patienter som ligger inne 2-3-4 veckor utan problem. Vi får knappt några jourfall, knappt några patienter som ska till operation. Så fort en patient åker hem fylls det på. Så vi har fullt nästan jämt. Det är påfrestande.

För det fjärde ska jag ju snart byta jobb, så jag längtar ju bara bort... Bara 50 arbetspass kvar ;)

Kommentarer:

1 jenny:

de låter tungt men jag förstår dig helt :)

Kommentera här: