Intervaller.

 
Idag efter jobbet var jag och en kompis ute och sprang runt ån. Började med en rejäl promenad för att värma upp, sedan sprang vi nästan hela sträckan, en liten promenad där någonstans i mitten blev det. Vi kan kalla det intervaller ;)  Totalt en sträcka på 3,3 km!
 
Vi avslutade med intervaller (riktiga sådana) i en backe. Bilden gör den inte riktigt rättvisa, för den är mycket brantare än vad den ser ut! Fyra gånger upp och ned, sedan var vi måttligt röda och flåsiga!
 
Jag måste ta det lugnt nu i början, jag kan inte dra iväg och springa en massa kilometrar, då kommer mina benhinnor krascha... Ska skaffa mig ett par nya löparskor också så har jag i alla falla gjort vad jag kan för att förebygga en vidrig benhinneinflammation. Här även lite funderingar på att skaffa en pulsklocka, inte så mycket för pulsens skull utan mer för att ha koll på hastighet och sträcka, jag tycker det är lite jobbigt att springa med iphonen...
 
Nej, nu blir det en dusch medan jag har en plåt med fröknäcke på tork i ugnen!

Kommentera här: