Lövbiffgryta.

Oj så god mat vi har ätit idag. Jag har gjort denna gryta flera gånger tidigare, men då med pasta, måste nästan säga att den är snäppet godare med pasta, men sallad till funkar kanon! Denna rätt är lätt att göra, inte så många ingredienser och går relativt snabbt. Som oftast när jag lagar mat använder jag inte så exakta mått, utan går mycket på känn. Har för mig att jag skrivit ner detta recept tidigare, men jag hittar inte på det, men här kommer det!
 
 
Brun mat är väldigt svårt att fånga aptitligt på bild...
 
Lövbiffgryta.
ca 600 gr lövbiff
1 gul lök
1 paprika i valfri färg
1 burk Cantadou 4 peppar
1 burk Cantadou vitlök och örter
2-3 dl grädde
1-2 msk kalvfond
1 tsk sambal oelek
salt, peppar
 
Strimla lövbiffen, skiva löken och hacka paprikan. Fräs allt tills det fått färg. Rör ner osten och låt den smälta, häll på grädde, kalvfond och sambal oelek. Låt puttra en stund, ha ev på mer grädde, beror på vad du vill ha för konsistens. Låt puttra ett litet tag till. Servera med sallad eller valfritt tillbehör!

Kommentera här: