Magsjuk.

Magsjuka önskar jag inte ens min värsta fiende, för fy vad jobbigt det är! Att dessutom vara gravid gör det inte roligare... Tur ändå att jag är i v 24 och inte v 34...

Ännu värre är det dessutom när det börjar på restaurang i Stockholm och jag är den som ska köra hem... 

Kände när vi klev in på restaurangen att jag började må lite dåligt och få ont i magen och det blev bara värre. Fick inte i mig många tuggor mat. Fick gå in på toaletten några gånger för jag trodde att jag skulle kräkas och tredje gången gjorde jag det... 

Alternativen var att vänta på att mina vänner skulle äta upp eller åka hem på en gång, stanna kvar var inget alternativ. 

Jag bestämde mig för att åka hem direkt. Tog med mig papper från toaletten och hade tur som en tok att tvätthinken stod kvar i bakluckan, så den fick göra mig sällskap på passagerarsätet på resan hem... 

Klarade mig tack och lov hela vägen hem utan några olyckor! 

Väl hemma satte det igång och det blev inte mycket sömn under natten. Självklart skulle jag ha jobbat hela helgen... 

Från trevlig middag till spyhinken...

Avslutade gårdagen och natten med feber. Är feberfri idag men mår som en urvriden skurtrasa. Har orkat mig upp till soffan för första gången och även kunnat få i mig lite. Är inte sugen på någonting. Upptäckte dessutom precis ett brustet blodkärl i ögat..


Nu satsar jag på att bli frisk! Vad är bättre än lite glass?



Kommentarer:

1 Erika:

SV: Tack snälla för titt tips! Ska testa att låta den stå i vatten :) Jag har faktiskt tänkt köpa en fejkorkide att sätta i krukan, men har inte hittat någon tillräckligt fin än. Krya på dig!

Kommentera här: