Fredagskul.

Efter tre veckor som bilägare var det dags...
 
Idag fick jag punktering. Min andra totalt, men min första som bilägare.
 
 
 
Hade varit nere på stan, kom hem, parkerade och klev ur bilen och tyckte det lät konstigt från vänster framdäck. Det liksom pös på något konstigt sätt och bubblade vatten. Spelade in ljudet och gick in och visade sambon. Han trodde på punktering. Gick ut igen och såg att däcket började bli platt, såg att det bubblade i den lilla vattenpölen däcket stod i. 
 
Det var bara att smutsa ned sig. Fram med domkraft och fälgkors. Däcket åkte av, jag hittade hålet. Och skruven som gjort hålet. Skitskruv...
 
 
Såg framför mig hur pengarna bara flög iväg men det kostade visst bara 120 kronor att laga däcket. Tror banne mig det var billigare än att laga punka på cykeln. 
 
Lite skitigare, men nu med ett helt däck åter på plats!
 
 

Kommentera här: