Varmt...

Ja, idag har det väl ändå varit kanonväder?
Har man njutit av det då?
Nää... jag har suttit inne och pluggat...

Var iväg på spinning nu på kvällen, cyklade i bara t-shirt ner på stan, det var såå varmt och skönt!
Var likadant nu när jag skulle hem, varmt och skönt!
Nu skulle man haft balkongmöbler...

När det blir varmt då letar sig väldigt mycket folk ut på gator och torg!
Vägen jag cyklar hem är uppdelad i två, en cykelbana och en gångbana...
Jag vet inte hur många jag fick väja och bromsa för på vägen hem, man går på gångbanan och cyklar på cykelbanan och dom är inte speciellt svåra att skilja på heller, cykelbanan är asfalterad och gångbanan är belagd med plattor!
Och, ska det var så förbaskat svårt att hålla till höger???
Tack vare en kvinna som inte kunde hålla till höger på sin cykel höll jag på att köra rakt in i en bil vid ett övergångsstället! Fast den bilen hade fått skylla sig själv om jag hade brakat in i honom, vi båda hade grönt, men han hade väjningsplikt! Nu hände som tur var inget!

Kommentarer:

1 Maria:

Det är OTROLIGT svårt att hålla till höger. Jag tror inte att människan kommit dit i sin utvecklig ännu, eller så är det ett speciellt drag i både Gävle och Umeå:)

2 Myra:

I det här landet har folk svårt att hålla till vänster...
*s*

Men visst är det så, att så fort solen sticker fram och det blir lite varmare, så ploppar folk upp som svampar överallt. Alla 'mina' lugna promenadstråk, där jag har hängt hela vintern, är nu överbefolkade.
Var ska jag kunna släppa mina hundar nu!? *mummel*

;)

Kommentera här: