Pastastubbar


En enkel pastarätt som är supergod! Har ätit liknande på restauranger och efter att ha surfat runt på olika matbloggar och receptsidor komponerade jag ett eget recept!

Sätt ugnen på 225 grader
Ca 400 gr rökt skinka
1/2 Zucchini
1/2 Purjolök
1 burk Ricottaost
Ca 1/2 dl Creme Fraiche
Salt och peppar
Philadephiaost
Lasagneplattor, färska (jag hittade plattor i bra format på Willys, deras egna märke)
Arrabiatasås (färdig tomatsås på burk)
Ostsås (jag använde Keldas färdiga)
Riven ost

Hacka skinka, zucchini och purjolök.
Blanda med Ricottaost och Creme Fraiche, krydda med salt och peppar.
Häll lite tomatsås i botten på en ugnsfast form.
Bred Philadelphiaost på lasagneplattorna, bred ut en sträng fyllning på lasagneplattan och rulla ihop.
Skär rullen i 3 delar.
Ställ "stubbarna" upp i en ugnsfast form.
Häll tomatsåsen över stubbarna, toppa med ostsås och riven ost.
Ställ in i ugnen ca 20 min.

Avnjut tillsammans med en god sallad!

Kommentarer:

1 emorroidi sintomi:

Låter gott, ska testa. Fast när jag gör canneloni som är nästan samma bara faller allt innehåll ur:(

2 Johanna:

Det är mycket gott!

Kommentera här: