Året som gått...

Ska man göra som "alla andra" nu då och summera året som har varit?

Börjar såklart från början!

JANUARI
- Datorn var på väg att säga hej då, men tack och lov så hänger min gamle trotjänare med än!
- Nedräkningen inför examen började, jag kämpade på med sista skoluppgifterna.
- Examensdagen kom och jag blev officiellt en SJUKSKÖTERSKA!
- Jag flyttade från Gävle in i Lousies lägenhet.
- 28 januari var en pirrig dag, första dagen på jobbet som nybakad sjuksköterska. En dag som blev lite kaosartad...

FEBRUARI
- Den mesta av tiden handlade om att hitta min plats på jobbet.
- Jakten på den perfekta lägenheten började...
- Lousie åkte till Paris och jag var lämnad kvar att ta hand om hennes lägenhet (och blommor) i 3 månader.

MARS
- Jakten på den perfekta lägenheten fortsatte, antingen blev dom för dyra eller så fanns det helt enkelt inga att bjuda på.
- Tittade på Vasaloppet bakis i soffan innan jobb, dagen efter slog man till med första försovningen...
- Pappa fyllde 50 år och hela famlijen åkte till Teneriffa.

APRIL
- Började tappa tron på att jag någonsin skulle hitta en lägenhet...
- Sjuksköterskestrejken började...
- Jag var på besök i Gävle, testade Singstar för första gången...
- Fröken Eriksson fyllde år, jag var där och slängde ihop några smörgåstårtor...
- Solen började titta fram, jag och Jennis lunchade vid ån!
- Jag och Maria besökte huvudstaden och tittade på Footloose!

MAJ
- Jakten på lägenheten fortsatte, men det såg mörkt ut.
- Lousie kom hem från Paris och jag blev bostadslös...
- ... men inte så länge, hittade en lägenhet i Luthagen att hyra i andra hand.
- Jag fyllde 24 år och ställde till med ett riktigt kak-kalas!
-  Maria T fyllde 30 år och slog till med en fest i en lada, det snöade den kvällen...
-  I slutet av maj, gick flyttlasset, igen...

JUNI
- Sprang Blodomloppet med jobbet och var till Stockholm på Gavin DeGraw för tredje gången.
- Nationaldagen spenderades i Stockholm i strålande sol och en massa öldrickande!
- Det var lite kris på jobbet, en tung period...
- Svergie spelade fotboll, och förlorade...
- Garderoben rensades på gamla lik... (som senare visade sig hoppa tillbaka, men det är en annan historia)
- Göterborgstripp med Lousie planerades.
- Min första riktiga semester började!
- Gick på bio och såg SATC!

JULI
- Började med att jag och Louise tog en trip till Göteborg!
- 10 juli var datumet med stort D! Jag vann budgivningen på min lägenhet!
-  Sista semesterveckan spenderades i Östhammar, var kattvakt åt katten som gick och bröt svansen...
-  Jag flyttade ur lägenheten i Luthagen och blev inneboende hos Louise...
- Sista juli fick jag tillgång till lägenheten!

AUGUSTI
- Rivningen av lägenheten började!
- Rivningen fortsatte...
- Sökandet efter prylar som spis, ugn, kyl mm började...
- Var till Stockholm och Globen, tittade på Mamma Mia med Lousie och Jenni.

SEPTEMBER
- Började månaden med att få punktering på cykeln...
- Renoveringen fortsatte sakta men säkert framåt...
- Var till Gävle och tittade på Ladies Night...
- Fick för mig att börja med GI... Gav upp rätt fort...
- Köket till lägenheten inhandlades! Och bars upp...

OKTOBER
- Köket blev uppmonterat, kakel kom på plats och allt annat som hör till!
- 20 oktober sov jag första natten i lägenheten, vardagsrummet var fortfarande inte klart, men det gick att bo!
- Mamma fyllde år och blev ett år äldre...
- Jag visade återigen prov på min glömska...

NOVEMBER
- Var på galen kryssning med ett gäng Gävle-tjejer!
- Var sjuk första gången på ett år...
- Hade några skitdagar...
- 17 november gjordes den slutgiltiga inflyttningen!
- Det kom snö... massa snö...
- Sökte nytt jobb...

DECEMBER
- Var på intervju...
- Jobbade första natten på 70D, inbeordrad...
- Fick nytt jobb, Akuten here I come!
- Började julveckan med Vinterkräksjukan...
- Julafton blev ett konstigt firande på 3 personer...
- Nu sitter jag här med en förkylning som vägrar ge sig och lock för öronen...

Imorgon är det nyårsafton och ett helt nytt år väntar bakom knuten! Vi får se vad detta år bjuder på för spännande, jag har ju iaf något att se fram i mars, ett helt nytt jobb och en mängd utmaningar!

Kommentarer:

1 Ulrika:

Kul med sammanfattning!! Gott nytt år, Johanna, och lycka till på nya jobbet!!

Kommentera här: