Första lediga helgen...

... på fyra veckor, och vad händer då?

Jo det är skitväder! Skulle lika gärna kunna vara mars nu...

I fredags slappade jag bara hemma, var så skönt! Pysslade ihop ett kort till den blivande 30-åringen...

94946-250


Lördagen började med att surt förbanna vädret, det var grått, trist och kallt! Det var bara att bita ihop och sätta sig på det försenade tåget mot Gävle. Väl där öser regnet ner och graderna har sjunkit till 3 grader.

På kvällen vankades det 30-årsfest!

94946-251
(Ena ögat trillade bara ner...)

Det var jättetrevligt, om det inte hade varit för en liiiten detalj (vädergudarna var som sagt inte med oss). Festen hölls i en lada, och en lada är som bekant inte så välisolerad... Regnet öste ner, det kom t.o.m lite snö, vinden ven runt knutarna, inne i ladan var det kanske som mest 15 grader varmt. Det var verkligen jätteskönt med strumpbyxor, klänning, tröja, jacka, halsduk och filt... Haha... Men det var väl tur att vi hade så kul och höll humöret uppe på så sätt! God mat bjöds det på oxå! Sen fanns det ju lite alkoholhaltiga drycker att värma sig med. Efter all förtäring flyttade vi oss in i Maria och Niclas hus. Där var det bara att sjunga upp, det var dags att göra upp i Singstar! Måste ju säga att jag gjorde rätt bra ifrån mig (om man får skryta...)

Väl tillbaka i Uppsala möttes jag av en förfärlig stank från badrummet... Öppnar badrumsdörren helt, därinne är det fuktigt varmt och jag möts av en unken avloppsstank... Det var bara att kavla upp ärmarna och rensa avloppet! Tur man inte är så jäkla kräsmagad...

94946-252


Lousie, när rensade du avloppet sist???

Försvann iväg ett par timmar... kommer hem till samma äckliga lukt!!! Vad är felet???
Nu får jag inte tillbaka golvbrunnen heller...

Kommentera här: