Härliga söndag!

Började dagen med att jag bjöd mina vänner Lousie och Johanna på frukost på min balkong, i solskenet! Mycket trevligt!

Efter balkonghänget blev det en sväng till Stadium för att inhandla de obligatoriska benskydden man måste ha när man spelar korpfotboll ( enl. min mamma är det för att alla som spelar korpfotboll är folk som ej tidigare har spelat fotboll under organiserade former...). Johanna shoppade ett par vita tygskor! 

Efter Stadium styrde vi stegen mot IKEA! Jag inhandlade 2 st runda gröna mattor som nu ligger så fint på mitt hallgolv! Ett gäng galgar och en tavellist! Jag provsatt även de balkongmöbler jag har tänkt mig och känner att det kommer att bli mycket bra, dock är önskelistan ändrad till 1 bord och 3 st stolar! En korv, en dricka och en mjukglass fick stå för lunchen! 

Efter att ha släppt av Lousie (som skulle på sminkpartaj) hängde jag och Johanna lite hemma hos mig när vi kom på att vi skulle inviga mina fotbollsskor och bekanta oss lite med fotbollen! Bilen styrdes mot närmaste sportaffär och en fotboll inhandlades, en fotbollsplan letades upp och sen började övningarna och jag måste nog säga att än sitter takterna i! Man är inte helt talanglös! Skorna var sköna och hade nog varit ännu skönare om jag inte hade haft skavsår på hälarna sen tidigare! 

Vi (jag och johanna) lyckades bjuda in oss till Louise på middag, dock sattes vi på att möblera om... Men maten var god! 

Just nu slappas det hemma i soffan kliandes i ögonen, förbannade pollen... Kan det inte bara bli grönt och skönt nu!?

Kommentera här: