Tjejvasan.

I lördags var det dags att åka dom där 3 milen på skidor!
Målet var att ta mig i mål!

Första milen var jobbig för att det var mycket backar, uppför och nedför. Det blev några vurpor här. Hade dåligt fäste också trots klistervalla. Fick be om lite compeed till händerna, hade bl.a fått en blåsa i vänster handflata.

Andra milen gick bra åkmässigt, men mina fötter domnade bort så jag var tvungen att sätta mig och ta av mig pjäxorna och få igång blodcirkulationen lite. Upptäckte en begynnande blåsa på stortån, compeed på där med!

Tredje och sista milen var rätt skön åkning trots dåliga spår, i de flesta backarna var spåren obefintliga. Här på sista milen började det kännas i axlarna, det var tungt, men bara att kämpa på! Jag åkte om de flesta och blev kanske omkörd en eller två gånger. Att gå i mål var en fantastisk känsla! Jag började nästan gråta, så härligt var det!

Kom i mål under 5 timmar! Det är jag supernöjd med! Med tanke på förutsättningarna; inte stått på skidor på ca 10 år, endast åkt 3,5 mil och och ca 3 backar innan, sen start med dåliga spår och köer vid backarna.

Nästa år blir det ett nytt försök! Då hopas jag på ett tidigare startfält och bättre spår!

Kommentera här: