87 dagar.

För 87 dagar sedan fick jag nog och började äta enligt LCHF.
 
LCHF är en djungel, det finns så mycket skrivet och diskuterat på internet och i forum om vad man får och inte får äta, vad som är strikt eller ej, vad som faktiskt är LCHF eller inte. 
 
Jag har fokuserat på att hitta min egen väg och jag tycker att jag har lyckats bra med det, för det har uppenbarligen gett resultat. 
 
9,3 kg!
 
Det trodde jag nog aldrig. Jag trodde framför allt inte att det skulle gå så pass lätt som det har gjort. Får ibland nypa mig i armen för att förstå att det är sant. För jag har nog inte riktigt fattat att det går så lätt. Men, jag undrar ju varför jag inte gjorde detta tidigare? Hade jag börjat tidigare om jag hade vetat? Nej, jag tror inte det. För att göra en sådan här förändring som måste man vilja göra en förändring. Vill man inte så går det inte.
 
Som sagt, 9.3 kg... Jag märker på kläder, en del börjar sitta mycket bättre, en del kläder kan jag ha igen, och en del är på väg att faktiskt bli för stora. Det är kul! Det är inte bara vikten som är det positiva med viktnedgången. Jag börjar se på mig själv med andra ögon nu, det börjar bli lite roligare att titta sig i spegeln. Jag mår mycket bättre. Självförtroendet börjar sakta men säkert komma tillbaka. Jag blir mer taggad till att förlora ännu fler kilon och mer taggad till att träna, för det går ju lättare att träna med mindre vikt att bära runt på!
 
 
Något som blivit för stort är mina skärp. Ett har jag gjort nytt hål i, men uppenbarligen inte i detta.
 
Nästa 2 bilder tar lite emot att lägga upp, men jag gör det dels som en påminnelse till mig själv och sen för att visa er andra att det faktiskt går och att det ger resultat. För jag ser i alla fall resultat. Jag hoppas det är tydligt vilken som är före-bild och vilken som är efter-bild ;)
 
 
Nu ska jag kämpa på ännu mer. Får jag bestämma ska 20 kilo till bort!

Kommentarer:

1 Sara:

Kämpa på Johanna!

2 Zanna:

Bra kämpat ;)

3 Lina:

Bra kämpat Johanna!!

4 Linda B:

Bra jobbat!

Kommentera här: