9,5 km

 
Idag blev det en ny löprunda i stil med lördagens runda. 9,5 km kom jag upp i. Denna gång la jag till ett program i runkeeper-appen så jag slapp springa och titta på telefonen hela tiden. Upplägget såg ut såhär:
1 km promenad
2 km jogg
0,5 km promenad
2 km jogg
0,5 km promenad
1,5 km jogg
0.5 km promenad
1,5 km jogg
 
Totalt en sträcka på 9,5 km. Jag sprang 7 km av dessa och promenerade alltså 2,5 km på 1 timme 18 minuter. Jag är nöjd med detta. Mitt första mål med Lidingö Tjejlopp är att ta mig runt. Mitt andra mål är att få en tid ner mot 1 timme, jag tänker inte satsa på att komma under 1 timme, det känns som ett för stort projekt just nu, men kanske nästa år ;)
 
Någon som har sprungit Lidingö Tjejlopp och kan komma med en massa bra tips?
 
Jag kunde ju ha valt en bättre dag att springa veckans första löprunda på... 17 grader varmt (kallt?), regn och blåst, men det var bara att bita ihop och köra på, och det gick ju uppenbarligen, jag var bara något blötare än vanligt ;)
 
 
 

Kommentarer:

1 Linda B:

Duktigt! Jag vill också komma igång med jogging, i Uppsala.. :)

Kommentera här: