Kalaskassler och grönsaksröra.

Denna kasslerrätt är det nog många som har minnen till. Jag vet i alla fall att jag har fått den hemma, men enligt mitt recept var det då utan ananas (kan vara så att min mamma inte tyckte om ananas ;) )
 
Himla lätt att göra är den i alla fall. Har många gånger ätit denna rätt med ris men då LCHF inte tillåter ris fick jag idag vara lite kreativ. Gjorde en grönsaksröra till och stekte lite halloumi. Sedan jag började äta LCHF har man fått börja tänka lite utanför ramarna och ibland kan de mest konstigaste kombinationerna bli himla lyckade!
 
 
 
Kalaskassler, 4 port
500 gr kassler
4 dl grädde
1 stor burk ananas (uteslut om du ej vill äta frukt)
Lite mer än 1 dl chilisås (jag använder ICA's Gott Liv)
125 gr riven ost
 
Sätt ugnen på 250 grader. Skiva kasslern tunt och varva med ananas i en ugnsfast form. Vispa grädden, ej för löst, rör ned chilisås och bred ut över kasslern. Strö över ost. Grädda tills den fått fin färg och blivit varm.
 
Grönsaksröra
Valfri mängd champinjoner
Valfri mängd squasch
1 paprika
2-3 vitlöksklyftor
Salt, peppar och Santa Maria´s Chili Explosion
En skvätt grädde
 
Skiva champinjoner och squash, hacka paprikan, stek i mycket smör, pressa eller riv över vitlök, krydda. Slå på en skvätt grädde och låt koka ihop.

Kommentera här: