Det där med att springa eller om det var jogga...

Det där med att springa, eller i mitt fall jogga, är inget jag sysslat med det senaste året. Vid förra årets Blodomlopp hade jag ont i mina benhinnor i 3 dagar efteråt. Då bestämde jag mig för att lägga ner det där med att springa...
 
I lördags när jag var ute och gick fick jag för mig att testa på att springa. 1,5 km fick jag ihop och det kändes bra. Eller bra och bra, man känner rumpan skumpa och brösten hoppar och man flåsar som om man redan sprungit ett maratonlopp men man tar sig i alla fall fram fortare än om man hade gått ;) Jag kände inte av någonting i benhinnorna och det är det bästa!
 
 
I söndags på min promenad provade jag igen. 3 km! Herregud, jag trodde inte det var sant, det kändes kanonbra! Kanske lite öm på benhinnorna på vänster ben och sedan en grym träningsvärk, men det känns bra! Nu gäller det bara att inte bli för ivrig och köra på för hårt!
 
 
Min slinga är nästan 7 km lång och lördags sprang jag alltså 3 km utav dessa!

Kommentera här: