Godaste hamburgaren.

Igår gjorde jag hamburgare. Det måste vart den godaste hamburgaren jag gjort. Kanske t.o.m någonsin ätit. Så gott att jag bara måste dela med mig av receptet.
 
 
Gjorde egna LCHF-vänliga bröd efter recept jag hittat hos Jills mat.
 
Hamburgerbröden.
2 ägg
50 g smör
2 dl fet yoghurt (minst 10% fetthalt)
0,75 tsk salt
2 tsk bakpulver
2 dl mandelmjöl
1 dl pofiber*
2 msk fiberhusk
2 msk kruskakli
 
1 ägg
Sesamfrön
 
Vispa samman ägg, "halvsmält" smör, yoghurt, salt och bakpulver. Häll i och blanda samman resten av ingredienserna. Låt stå 5-10 minuter. Rulla 4 st fasta bollar, platta till dom på plåten. Pensla med ägg och strö över sesamfrön. Grädda i 175 grader ca 15-20 min eller tills dom har fått fin färg. Låt svalna och dela i 2 delar.
 
Hamburgaren.
Ca 800 gr köttfärs
Salt och peppar.
ca 2 tsk (vanlig bestick-tesked) Chipotlechilipasta (från Santa Maria)
En skvätt grädde
Santa Maria Chili Explosion (färdig kryddkvarn)
 
Rör ihop allt ordentligt, tillsätt mer grädde om det behövs, man får gå lite på känn. Gör biffar och stek, krydda med Chili explosion helst i grillpanna, tills dom är färdiga.
 
Bacon
1 paket bacon.
 
Lägg ut baconskivor på en plåt med bakplåtspapper. Tillaga i ugn på 200 grader tills de fått fin färg och är lagom knapriga. Bästa sättet att tillaga bacon på!
 
Såhär såg min hamburgare ut; bröd,dressing i botten, sallad, tomat, lök, hamburgare, 2 skivor ost, 2 skivor bacon, ketchup (steviasötad), bröd! Ät och njut ;)
 

Kommentera här: