Köpenhamn.

Nu var det ett tag sedan sist! Kom hem från Köpenhamn för en stund sedan. Har varit där på en liten snabbvisit i utbildningssyfte. Utbildning i artärgasapparaten vi har på jobbet.
 
 
Klockan ringde väldigt tidigt igår morse...
 
 
På väg till stationen var det ungefär jag och tidningsbudet som var vakna ;)
 
 
Upp i luften, lämnade ett soligt stockholm och landade i ett mulet Köpenhamn.
 
 
På utbildningen tänkte dom på miljön, alla powerpointpresentationer fick vi på USB-minne. Mycket information skulle matas in och när man hade varit vaken sedan 03.45 blev det lite segt och det ska erkännas att jag nickade till någon gång.
 
 
Checkade in på hotellet som var riktigt fint! Hade t.o.m med badkar och golvvärme!
 
 
Tog en liten promenad runt "kvarteret", vi bodde i Nyhavn. Hittade sandskulpturer, dock var dom bakom stängsel och det kostade pengar att gå in, så jag körde snikvarianten och kikade över staketet! Höll strax därefter på att bli påkörd av ett gäng på Segway, tror det var en guidad tur eftersom alla hade hörlurar på sig. Nyhavn är vackert även när solen inte skiner. Gick förbi en fin kombination, glass och tandläkare! Ok, det var 2 skillda verksamheter men det ser ju onekligen kul it med skyltarna så nära varandra!
 
 
Redo för middagen som vi alla blev bjudna på!
 
 
Trerättersmiddag och ja, jag fuskade! Åt carpaccio för första gången och det var ju fantastiskt gott och vaniljglassen var to die for!
 
 
Trots en lång dag med lite sömn blev det en sen kväll med en del vin och trevligt sällskap.
 
Morgonen började bra idag med att jag blev frånåkt på hotellet. Kom ner till 08.30, när vi skulle träffas och jag var där alldeles ensam... Fick tag på vår "ledare" och fick ta en taxi till Radiometer (som för övrigt är en av Köpenhamns största arbetsplats). Dagens utblidning bestod i mer praktiskta uppgifter, pilla och ha oss på apparaten. Så dagen gick väldigt fort.
 
 
Vi fick betald taxiresa ut till Kastrup. En taxiresa utav varierad art... Det var väldigt mycket köer så när chauffören körde sakta kändes det som att vi gungade fram, ett lätt illamående började krypa fram. När det sen blev fritt tryckte han gasen i botten och vi var ett tag uppe i nästan 160 km/h... 
 
Nåväl, nu ligger jag hemma i soffan, glad att vara hemma och lite trött. Jag funderar på vem jag ska lura med på en weekend till Köpenhamn och laddar för jobb i morgon!
 
 

Kommentera här: