Min LCHF-resa

 
På måndag är det 4 veckor sedan jag började äta LCHF och jag måste säga att det har gått över förväntan!
 
Som ni ser så har jag gått ner 5,2 kilo på dessa veckor. Men det är inte bara en viktnedgång som är det positiva.
 
 
Jag småäter inte lika mycket längre, någon gång ibland slinker det ner nått men då är det i form av en ostskiva eller liknande. Min mage är inte längre uppsvälld eller spänd. Har inte längre ont i magen, känner mig inte gasig eller att det bubblar och har sig. Jag håller mig mätt mycket längre och känner inte samma hunger som tidigare. Förrut kunde man fort bli akut hungrig och vimmelkantig och man måste ha mat nu nu nu! Inte längre!
 
Nu är det bara att hålla i detta och komma igång med träningen ordentligt. Målet just nu är 10 kg innan midsommar, 48 dagar kvar så det borde gå!
 
Jag har "fuskat" några gånger under denna tid, 2 gånger har jag ätit tårta, i samband med dop och födelsedag. I onsdags åt jag lite chips och lakrits och i torsdags firade jag min härliga löneförhöjning med hårdmacka med leverpastej och en kopp te. Jag tänker inte förbjuda mig att äta saker, men jag kommer begränsa mig. Det gäller att välja sina tillfällen noga och inte gå bananas! Det här känns som en hållbar livsstil helt enkelt!

Kommentarer:

1 Sara Hedström:

Heja dig Johanna! Du är jätteduktig !

Svar: Tack Sara! :)
Rixpucko

Kommentera här: