När allt stämmer.

Jobbade till 19 idag. Hade sedan tidigare ett spinningpass inbokat till 19.30. Stressade iväg och var lite orolig över hur benen skulle kännas tunga efter gårdagens gympass och med dagens träningsvärk.
 
Jag rusade in i spinningsalen sist av alla med skorna i handen. Fick ordning på inställningarna och hoppade upp på cykeln. Kände rätt tidigt att benen trots allt var rätt pigga.
 
En bit in i passet, i en RIKTIGT tung uppförsbacke gick det en rysning genom min kropp och jag kände att fy fan vad kul det här är och tog i lite extra!
 
Det finns träningspass som är lite bättre än andra, det här var ett sådant, där ALLT verkligen stämmer. Stämningen, instruktören, inställningen, känslan! Åhh låt mig få uppleva fler sådana här pass!
 
Slutklämmen på passet var kanon, instruktören delade in oss i 2 lag. Lag 1 skulle tempoöka i refrängen medan lag 2 hejade på (hurrade, hejade, skrek på oss) och vice versa i andra refrängen för att avsluta tillsammans i sista refrängen under hurrarop från oss själva!
 
Väl hemma dog jag lite i soffan och undrar nu hur jag ska kunna toppa detta? Onsdagsspinning kl 19.30 på Centralbadet är numera en stor favorit! 
 
 

Kommentera här: