När det börjar bli krångligt...

Har en tid nu tyckt att det har varit tråkigt med LCHF. Svårt att hitta inspiration till att laga mat och äta bra mat. Följer många fantastiska och inspirerande människor på instagram men får ibland prestationsångest när jag ser allt fantastiskt som läggs upp och hur duktiga alla är.  Misstänker att det har med ett visst bekräftelse att göra. För visst är det så? Mycket av det jag lägger upp på instagram, Facebook och blogg handlar om att få bekräftelse.
 
Nåväl, åter till LCHF. Det behöver inte vara svårt. Jag gör en liten nystart nu. LCHF med viss modifikation. Jag äter för att må bra. Jag vet nu vad jag mår bra utav och sen finns det faktiskt vissa saker jag vill äta dels för att jag saknar det och för att det är gott och jag inte vill vara utan det. 
Jag ska hålla mig från bröd så gott det går. Äter Finncrisps men försöker hålla mig från mjukt bröd (även om det är sjukt gott).
Jag äter inte ris, nudlar eller pasta. Potatis slinker ner ibland.
Jag tänker äta frukt. Speciellt nu i citrusfrukt-tider!
Jag äter godis ibland men inte alls i samma utsträckning och mängd som tidigare, jag får inte dåligt samvete om jag råkat äta lite chips eller dylikt.
Jag älskar att baka. Det är alldeles för kul för att jag ska avstå från en sockerfri bakning. Men jag ha dragit ned på mängden och det sker inte lika ofta nu.
 
Jag har hittat MIN metod. Har du hittat DIN metod? 
 
 
Dagens exempel på att LCHF inte behöver vara svårt: kött, sallad och sås!

Kommentera här: