God morgon?


I 3-4 veckors tid har vi störts på morgonen av grävmaskiner, traktorer, betongborrar, plattläggare, "paddor" mm... 


Rutorna skallrar när dom kör förbi...

Har jag inte jobbat dag har jag vaknat runt 7-8 varje vardagmorgon. Sambon som jobbar natt har knappt haft en dag med ostörd sömn. Vi börjar bli rätt less på det här nu. En orättvis tanke, men det känns som att dom alltid är utanför oss... Sen att dom envisas med att endast föra en massa oväsen på morgonen, för att efter lunch i princip vara osynliga är, för oss obegripligt...


Gården ser ut som en leråker... Inte en sko är ren...

Droppen var när jag vaknade med ett ryck en morgon 07.15 av Rix FM på högsta volym på en bergsprängare. Då rusade jag upp, tog på mig en t-shirt och slängde upp dörren och stirrar argt på killarna utanför, som bara glor på mig. Jag säger; det där är väl bra respektlöst, dra igång hög musik när folk ligger och sover!?

- Oj! Ligger ni och sover?
- Jaa!!
- Då sänker vi lite...

Surprise! Alla börjar inte jobba kl 7...

I förra veckan var det dags igen. Denna gång runt 9-tiden, jag satt och tittade på Nyhetsmorgon när dom drog igång musik, inte så himla högt denna gång, men nog för att störa lite. Stod senare i köket, och tittade ut precis när en av killarna tittade in, dom var på väg därifrån, men det sista ena killen gjorde innan han gick var att dra upp volymen på högsta! Sen går dom... 

Jävla idioter svor jag för mig själv, tog på mig ett par skor, gick ut och drog ur den förbannade sladden! En annan granne tittade också ut, gjorde tummen upp och sa Bra gjort! 

Tänkte att jag skulle gå ut och prata med dom när dom kom tillbaka, att sådär gör man inte, dom måste respektera oss som bor här. Men dom kom aldrig tillbaka någon längre stund. Istället ringde jag till Bravida och klagade på dom! Sedan har det varit tyst på musiken...


Självklart måste dom få göra sitt jobb, men när vi levt med det här i över ett halvår börjar man tröttna. Pratade med en av killarna häromdagen, frågade när allt skulle vara klart. Med asfaltering och allt, till sommaren... Men, det kommer att bli fint när allt är klart, med nya planteringar, plattor, kantstenar, cykelställ och asfalt! 

Kommentarer:

1 Johana Duggin:

Intresserad av träning? :)
Kolla in lite snabbt hos mig då!

kram

Kommentera här: